כללי

דק איפאה

דק איפאה 

איפאה ועולם הדקים מתחלק למעשה לשני חלקים עיקריים. חלק אחד הוא ה- דק  איפאה והחלק השני הוא הדקים מסוגי העץ האחרים. סוגים אלו נחשבים נחותים יותר מעץ האיפאה ולכן מעדיפים לקוחות אשר יכולים להרשות לעצמם את מחירו הגבוה של עץ זה.

אזורי גידול איפאה

איפאה לא נולד בישראל ואף אינו צומח בה היום. זהו עץ מייבוא אשר מגיע לישראל ממרכז ודרום אמריקה. באזורי הגידול הטבעיים שלו, מדובר בעץ גדול יחסית המתנשא לגבהים של 50 מטרים לפחות. הוא עמיד מאד בפני פגעי הטבע השונים וזאת בעיקר בשל צפיפות החלקיקים הגדולה שבו.

מאפיינים ויתרונות דק איפאה

המאפיינים העיקריים שהביאו לפופולריות העצומה של עצים אלו בישראל הם מצד אחד העמידות הגדולה שלהם בפני נזקי מזג האוויר ומהצד השני העובדה שאינם דורשים אחזקה כלשהי. עץ האיפאה הינו עץ מסיבי מאד אשר מקדם השחיקה שלו נמוך במיוחד. הצבע שהוא נותן נראה חדש במהלך כל עונות השנה וזאת בשל תכולה גבוהה של שמן בתוך העץ עצמו. שמן זה כשאר יוצא דרך הנקבוביות, מהווה מעין ציפוי מחדש של העץ וגורם לו להיות מבריק וחיוני. מאחר ודקים נבנים כדי לעמוד בשמש ובקור הרי שזהו מאפיין שהוא יתרון חשוב מאד לעץ איפאה.

שימוש ב -איפאה

השימוש שנעשה בארץ לעצי האיפאה הוא בעיקר למתקני עץ חיצוניים כמו פרגולות ,דק איפאה . הוא מתאים במיוחד לדקים מאחר והוא עמיד ביותר מול השמש הישראלית ומספק גם הגנה טובה מאד בעת גשמי החורף. את כל זאת הוא מספק ללא דרישה לאחזקה מיוחדת, אחזקה אשר מהווה גורם מרתיע ביותר בעת רכישת עץ מסוגים אחרים. עקב המחיר היקר של עצי האיפאה, לא מורחב השימוש בהם לתוך הבית מאחר ובתוך הבית מצטמצם הצורך ביתרונותיו הטבעיים של איפאה.

מפרט טכני של ה – איפאה

בשל העובדה שעץ זה הינו עץ כבד יחסית וצפוף במרקמו, הרי שדרך התקנתו שונה לחלוטין מדרך ההתקנה של סוגי עץ אחרים. למשל, עקב כובדו יש להניח את דק איפאה על בסיס מוצק הרבה יותר מאשר דקים מעץ אחר. העיבוד שנעשה בעץ מתבצע בכלי עבודה מיוחדים לאיפאה מאחר וכלי עבודה רגילים אינם יעילים מול סוג העץ הזה בשל קשיחותו. הברגים המוברגים לתוך העץ הינם ייחודיים ואין לעשות שימוש בברגים רגילים.

עץ האיפאה מכסה על העובדה שמחירו אינו מהזולים, במגוון תכונות המושכות את הלקוחות לבחור בו על פני סוגים אחרים של עץ. הוא נחשב ונראה כמו עץ יוקרתי ומשדר יוקרתיות והרגשה של טיפוח מתמיד של הדקים המורכבים ממנו.