כללי

מעקות ועיצוב הבית

בכל בית, דירה ובניין ניתן למצוא סוגים שונים של מעקות. פעמים רבות נהוג לדבר על החשיבות הרבה של אמצעים אלה מבחינה בטיחותית ואכן יש בכך מידה רבה של אמת. בין אם מדובר על פתרון שמותקן במרפסת, בין אם מדובר על פתרון שמורכב בגינה או בחצר, לצד גרם מדרגות ישר או מתעקל, מדובר במידה רבה על קו גבול שמונע נפילה.

מעקות שונים נועדו גם בכדי לסייע בטיפוס בגרם מדרגות, קל לאחוז בהם והם נוחים לשימוש גם לצעירים וגם למבוגרים. יחד עם כל האמור לעיל, לא נעסוק להלן באלמנטים נוספים של בטיחות או של סיוע בעליה במדרגות. כאן בחרנו להרחיב יותר על הפן האסתטי שאין להתעלם ממנו.

כאשר בוחרים אותם בחוכמה, אין ספק שניתן לשלב בטיחות עם איכות, מראה נאה ואסתטי עם עיצוב שאר חלקי הבית. למעשה, כאשר בוחרים בחכמה אפשר להעלות את עיצוב הבית דרגה אחת למעלה.

סוגי מעקות ועיצוב

בשוק ניתן למצוא סוגים רבים ומגוונים של מעקות. בין היתר ניתן למצוא אותם בעיצובים נקיים ובקווים ישרים או לחילופין – בצורה מסתלסלת ועגולה. יתר על כן, ניתן למצוא אותם כאשר הם משולבים בחומרי גלם שונים. ניתן למצוא אותם ממתכת, מעץ, משילובים עם פלסטיק וכן עם זכוכית מיוחדת, המוגנת מפני שבירה וניתוץ.

כאשר מתאימים את חומר הגלם ואת המראה והעיצוב יש מקום רב למגע ולטעם האישי. יחד עם זאת, חשוב לשים לב לעיצוב הכללי של הבית, לאופי הריהוט, לסגנון הכללי ועוד. בנוסף חשוב מאוד להתייחס גם למראה של דלתות הבית – הן דלתות פנים והן דלתות חוץ.

כאשר משקיעים בדלתות מעוצבות, למשל, אי אפשר שלא להשקיע בהתאם גם בבחירה של מעקות מעוצבים, עם התאמה מושלמת. כזכור, לא מדובר על אמצעי בטיחות בלבד אלא גם על מכשיר רב עוצמה שמשפיע וויזואלית על כל המראה של הדירה או הבית.

כאשר בוחרים דלת כהה, למשל, דלת לבנה, או דלת עם שיבוץ של זכוכית מרהיבה, עדיף להתאים אליה את העיצוב של כל מעקה ומעקה. כך הוא הדבר גם כאשר בוחרים להתקין דק איכותי. הכל צריך להתאים זה לזה באופי, בצבע, במראה הכללי. יש לציין שבמקרים מסוימים ניתן לשקול ללכת על הכיוון ההפוך באמצעות צבעים מנוגדים. כל זאת רק מתוך בחינה של כמה אלטרנטיבות לפני קבלת ההחלטה הסופית.

גם בעיצוב חוץ

לאחר שהתייחסנו לעיצוב הפנים, חשוב להדגיש גם את חשיבותו של עיצוב חיצוני ראוי לשמו. גם כאן, בבתים רבים ניתן לראות השקעה בפרקטיקה ובאסתטיקה גם יחד. כל זאת כאשר משקיעים בהתקנה של פרגולה איכותית, למשל. מדובר, ללא ספק, על בחירה מושלמת לאירוח, עם משמעות מבחינה של אזור מוצל ונעים יותר, אך גם מעוצב ויפה לעין. גם כאן, חשוב להתאים מעקה נכון, שמשתלב בצורה הראויה והאסתטית.