כללי

פרקטים לאוירה חמימה בבית

גם בחורף כמו שלנו, בו ימי השמש רבים יותר מימי הגשם, רצפה סטנדרטית מתקררת מאוד ואינה  מספיקה להתחמם גם בימים חמימים יותר. הורים רבים מכירים בודאי את המאבק הפולני משהו עם הילדים לנעול את נעלי הבית כאשר אלה מעדיפים דווקא להתהלך יחפים. אבן היא חומר קר אשר מתקרר במהירות יחסית וממהר פחות להתחמם. גם המראה שלה הוא קר. לא כך הוא העץ. העץ אשר ממנו עשויים פרקטים בסגנון הקלאסי הוא חומר חם המאפשר ללכת עליו יחפים גם בימי החורף הקרים ובנוסף הוא יוצר אוירה חמימה בחדר. עם זאת, היום ישנם כאלה העשויים חומר סינתטי דמוי עץ ויוצרים לפחות ויזואלית את אותה התחושה.

סוגים שונים של פרקטים

כאשר תעשו סקר שוק בכדי למצוא פרקט בירושלים או במקומות אחרים בארץ תוכלו לראות כי קיימים שלושה סוגים שונים של המוצר אשר נבדלים זה מזה בחומר ממנו הם עשויים ובשל כך גם במחיר. הסוג הראשון הוא המוצר הקלאסי. כך נראה הפרקט עוד בימיו הראשונים כאשר החל השימוש בו באירופה בסוף המאה ה- 17. החומר ממנו הוא עשוי נקרא עץ גושני. אלה הם גושי עץ מלאים אשר נוסרו ולוטשו למידות שוות. זהו המוצר הקלאסי אשר עלות ייצורו גבוהה מאוד ולכן כך גם מחירו בשוק. סוג אחר עשוי עץ בן שתי שכבות: שכבה תחתונה יותר של עץ פשוט ומעליו שכבה דקה מעץ משובח. הדבר הוזיל את עלות הייצור ואת המחיר. המוצר שמחיריו הם הנוחים ביותר בשוק הוא פרקט למינציה שהוא החדיש ביותר. הוא בנוי על שכבה דקה של עץ, סיבית או חומר סינתטי. זהו הסוג העמיד ביותר בפני שחיקה ולכן מחזיק מעמד לטווח ארוך. המחיר שלו משתלם הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

פרקטים בצבעים שונים

חנויות פרקט בירושלים ובכל הארץ מציעות היום מגוון רחב של פרקטים מסוגים שונים שנבדלים זה מזה בחומר ממנו הם עשויים וגם בצבעים. ניתן להתאים אותם לשאר צבעי החדר. אם ישנו ריהוט מעץ אורן שצבעו חום בהיר ניתן למצוא גם את הפרקט בצבע התואם. כך גם ניתן ליצור התאמה עם עץ בצבע כהה יותר, אדמדם ואפילו עם ריהוט בהיר מאוד וכמעט לבן. בידכם האפשרות להחליט מהו הסוג בו אתם בוחרים בהתאם לתקציב העכשווי ורצונכם לטפל בפרקט לטווח הארוך (פרקט מעץ מלא דורש טיפול מסור יותר) וכמובן להחליט מהו הצבע בו אתם בוחרים.