פרגולות

בניית פרגולות

שיקולים שונים – בניית פרגולות

בניית פרגולה אינה עניין פשוט. היא מערבת שיקולים גאוגרפיים, טכניים ועיצוביים. ניתן להתקין פרגולות מסוימות בשיטת "עשה זאת בעצמך". עם זאת, כדאי ומומלץ להסתייע בבעל מקצוע אמין ומנוסה, שישקלל את כלל הנתונים, ויבנה עבורכם את הפרגולה המתאימה והנאה ביותר.

אנו כמובן ממליצי על שכירת איש מקצוע מיומן ומנוסה למטלת ההרכבה. מדובר במכלול של שיקולים אשר אנו לוקחים תחת חשבון, כאשר מדובר בבניית פרוגלות; ראשית, חשוב לנו ביטחונכם. שנית, איש מקצוע יבטיח כי בניית הפרגולה תחזיק מעמד לאורך זמן וגם תעבוד כמו שצריך. שלוש, איש מקצוע מנוסה, יתכן ויביא עימו כיווני מחשבה שלא חשבתם בעצמכם, או שלא בדקתם כלל. אנא, אל תחסכו במקרה הזה, הבטיחו את כישוריו של איש מקצוע מיומן, אשר יעשה את כל עבודת הכפיים. יתרון נוסף, הוא שבזמן המלאכה תוכלו אתם לנוח ולהירגע או לנתב את הזמן לעיסוקים אחרים שיש באמתחתכם.

שלבים- בניית פרגולות

אישורים- לבניית פרגולה, יש צורך בהיתר בניה, ובהתאמה להוראות ולתקנות החוק. כשמדובר בבניין בן מספר קומות, דרושה בדרך כלל הסכמת דיירי שאר הדירות בבניין.

תכנון- יש להחליט באיזו פרגולה מעוניינים: תלויה, או העומדת על עמודים תומכים? מאיזה חומר ובאיזה סגנון? באילו עונות השנה רוצים לשהות בגינה או בחצר? אם השימוש יהיה בעיקר בקיץ, פרגולת בד עשויה להתאים. לעומת זאת, לשימוש חורפי, פרגולת מתכת תתאים יותר. יש להחליט, בדיוק היכן רוצים את הפרגולה?

תשתית- לפרגולה דרושה תשתית עם מספר עוגנים בקיר או בקרקע, שכן, היא אינה יכולה לעמוד בפני עצמה. לאחר שנבחר מיקום הפרגולה, מכינים את היסודות: מסמנים היכן יעמדו העמודים התומכים; חופרים בורות בעומק מתאים; ויוצקים מלט על החורים לפי הוראות היצרן. בשלב זה, גם מרצפים את השטח עליו תסוכך הפרגולה, לפי הצורך.

קביעת הקורות- לאחר שהקורות התומכות ואלו המיועדות לכיסוי הפרגולה מוכנות בעיצוב הנבחר, מניחים אותן לאורך הפרגולה.

איטום- קיימות מספר דרכים לאיטום הפרגולה מפני הגשם. אחת מהן היא הנחת סאנטף לאורך הפרגולה, עם או בלי קש קלוי תחתיו, לתוספת עיצוב.