פרגולות

פרגולות עץ

פרגולות עץפרגולות עץ

מידע כללי

פרגולות עץ נהיו פופולאריות יותר בשנים האחרונות במידה משמעותית. פרגולות הינן תוספת שימושית ודקורטיבית לדירה ולבית. הן מאפשרות ישיבה מהנה מחוץ לבית בימים גשומים, כמו גם בימי שמש חמים. סוג העץ ממנו הפרגולה עשויה לרוב ישתלב בסגנון הסביבתי של העסק או הבית, וישווה לו מראה יוקרתי וטבעי.

עץ הוא חברו הטוב ביותר של האדם אחרי הכלב. הוא מספק לנו אוויר, צל, פירות ומשמש אותנו לבנייה רבה של מוצרים ומצקנים אשר אנו משתמשים בהם מדי יום. פרגולות עץ, הן דוגמא לאחד מאותם שימושים שניתן לעשות בעץ. היתרונות בפרגולות אלו ברור, ונעמוד עליהם מיד. הבולט שביניהם הוא כמובן תחושת הטבע והסביבה הטבעית. בחירה בעץ היא בדרך כלל זו הנכונה, אך חשוב לדעת מה הם היתרונות ומה הם החסרונות של חומר זה, שכן תדעו כיצד להתמודד בסיטואציות השונות.

פרגולות עץ- סוגי פרגולות

ישנם כמה סוגים של פרגולות עץ.

פרגולות עץ תלויות- נתמכות באמצעות כבל ברזל שמקובע לקיר הבית. תכנונן מורכב, ויש צורך במהנדס מורשה לכך. פרגולות אלו יקרות, ולא ניתן לקבוע אותן בכל מקום. היתרונות העיקריים הם החיסכון במקום, שכן אין צורך בעמודי תמיכה שיתמכו בפרגולות. כמו כן, הריצוף לא נפגע, והפרגולות משוות למקום מראה יוקרתי וייחודי.

פרגולות מעץ רב שכבת- פרגולות המאפשרות הרבה גמישות בהתאמתן לצרכי הלקוח ולעיצוב על פי טעמו. הפרגולות בנויות מכמה שכבות עץ שמודבקות האחת לשניה, וכך מתאפשר מגוון גדול של חתכי רחוב ועובי של הקורות התומכות. הפרגולות חזקות ועמידות, ומשוות מראה נקי לאזור.

פרגולות מעץ גושני- אלו פרגולות המאופיינות במראה מאסיבי, והבנויות מקורות עץ גדולות. הן משוות מראה כפרי למקום, ובצימרים רבים משתמשים בהן. ישנם כמה סוגי עץ גושני עבור פרגולות אלו: אשוח, אלון, דאגלס פייר, ועוד.

פרגולות מעץ אורן פיני- אלו פרגולות זולות יותר, כיוון שעשויות מלוחות עץ צרות יותר. הן משתלבות היטב במראה נוף טבעי.