פרגולות

פרגולות עץ תלויות

פרגולות עץ תלויות- ללא עמודי תמיכה

כדי להפיק את מירב התועלת מפרגולות, יש לתכנן אותן מראש בצורה הטובה ביותר. אחד השיקולים הוא, היכן רוצים למקם את הפרגולה. פרגולות עץ תלויות אינן מתאימות לכל מקום, כיוון שמחברים אותם לקיר הבית על ידי כבל ברזל.

ניתן אף לחבר פרגולות עץ תלויות באמצעות מוט ברזל. שני החיבורים עמידים בפני טלטלות שונות ורוחות חזקות. עם זאת, כבל ברזל נמצא כפחות יעיל עבור פרגולות תלויות, כיוון שכושל במצבים קיצוניים כגון רוחות וסערות קוטביות המערערות בין רגע את יציבותו. מוט הברזל, לעומתו, פחות גמיש ויותר חזק, ולכן רבים מעדיפים אותו בקיבוע פרגולה תלויה.

לפרגולות תלויות דרוש תכנון מורכב, והתמקצעות הנדסאית. בבחירת הזרועות לפרגולות התלויות, יש לזכור שיש השפעה משמעותית לזרוע על יציבות ועמידות הפרגולה. כמו כן, דרוש עיון ודיוק רב בבדיקת עומסים, כיוון שהפרגולות מחוברות לקיר. יש צורך במהנדס מורשה שיחתום על תוכנית בניית הפרגולה.  לעומת זאת, פרגולות עם עמודים יכול כל אדם משכיל ליצור.

פרגולות עץ תלויות- יתרונות

פרגולות עץ עשויות מעץ או ממתכת. תלויות מבוקשות כיום יותר מכל פרגולה עם עמודים. הן חסכוניות בכך שמנצלות פחות שטח בפועל,  הן לא פוגעות בריצוף המונח תחתיהן, וכן, הן יפות ומרשימות יותר. פרגולות אלו לרוב יקרות יותר מאחרות, כיוון שהן המסובכות ביותר לתכנון. עם זאת, עקב יתרונותיהן, רבים מעדיפים אותן.