פרגולות

פרגולות

בניית פרגולות

בניית פרגולות

פרגולות  הן פתרון לגינות המציעות היום הרבה שלווה והנאה, אך הן מצריכות הצללה. כדי ליצור פינת חמד מרגיעה בגינה. הפרגולה יוצרת פינת חמד קרירה ומוצלת, שנעים לשבת בה בימי קיץ חמים. אפשר לארח בני משפחה וחברים והשמש הקופחת כבר לא מהווה מטרד.

גם בימים קרים תוכלו לשבת מתחת לפרגולה, אשר תחסום את עוצמת הרוח. היום יש ביקוש רב עבור פרגולות מעץ. העץ הוא חומר טבעי אהוב במיוחד בשל יופיו והשתלבותו ההרמונית בגינה. ניתן לשתול סמוך לפרגולת עץ גפנים מטפסות או שיחי וורדים.

בנוסף, הן מגיעות במגוון צורות וגדלים. הן יכולות לבוא בצורת מלבן, מרובע, משולש ועוד.

מתי הומצאו פרגולות ?

לא מדובר בהמצאה חדשה. הם מלווות אותנו כבר מימי יוון ורומא. תרבויות עתיקות אלו עיצבו שפע של מבנים יפהפיים ומקוריים וביניהם הפרגולה.

כיצד פרגולות בנויות ?

פרגולות נבנות באמצעות שלושה או יותר עמודי תמיכה. בין עמודים אלו ממקמים קורות המעניקות צל, אשר שובר את אור השמש החזק.  ניתן לבנות פרגולות במגוון גבהים.

מהן היתרונות של פרגולות מעץ ?

החיסרון הוא שהעץ חשוף לבלאי ולנזקי מזג האוויר, לכן יש לשמרו כל כמה חודשים בחומרים מיוחדים.

אנשים רבים בוחרים בעץ. מדובר בחומר נוח לעבודה, שאפשר לעצבו במגוון סגנונות. בנוסף, המחיר שלו אינו יקר יחסית לחומרים אחרים. מכיוון שהעץ נוח לעבודה, גם אנשים, שאין להם ידע רב, יכולים להתקינו בעזרת הציוד נכון.

אילו עצים משמשים לבניית פרגולות ?

מדובר בעצים נוחים לעבודה אשר עמידים מאוד לנזקי מזג אוויר, מים, לחות וריקבון: עץ גושני מתאים למראה טבעי וחמים והוא מושלם לצימרים. עץ דו שכבתי מיועד לבניית פרגולות אלגנטיות במראה יוקרתי. עץ רב שכבתי מושלם עבור פרגולות בעלות צורות מעוגלות. יש לקחת בחשבון כי העץ הרב שכבתי יקר יותר מעצים אחרים.

מה תצטרכו לעשות אם תרצו לבנות פרגולה בעצמכם?

אנשים הבוחרים להתקין את הפרגולה בעצמם, אינם צריכים לשלם לאיש מקצוע על העבודה וההתקנה וכך חוסכים בהתקנה. היום ניתן לרכוש את העצים ישירות ממחסן עצים, המציע מחירים אטרקטיביים. אך לפני שניגשים למחסן עצים, חשוב מאוד למדוד את השטח באופן מסודר. שרטטו לכם גם סקיצה של הפרגולה שאתם רוצים. חשוב שכל הפרטים ירשמו, כדי שלא תצטרכו לחזור אל מחסן העצים. חשוב להגדיר את הייעוד של הפרגולה – האם היא מיועדת לנוי ולתחושה כפרית או להצללה?

בנוסף, חשוב לדעת כי פרגולות מצריכות היתרי בנייה. עליכם לברר עם העירייה מה נדרש כדי לקבל היתר בנייה.

לפני שבוחרים סוג עץ, כדאי להתייעץ עם המוכרן בחנות העצים. חשוב לבחור בעץ שמשקלו מתאים לפרגולה. בנוסף, העץ צריך להיות עמיד בתנאי מזג אוויר. בחירת העץ תלויה גם בגוון הפרגולה שאתם רוצים בו. בנוסף, אל תשכחו לרכוש אביזרים מתאימים וברגים.