כללי

רעפים

יתרונותיהם של רעפים

הם מוסיפים יופי רב לסביבתם ויוצרים תחושה ביתית ומעוצבת. הם מוצעים במבחר סגנונות וצבעים והם מתאימים לכל סגנון אדריכלות.

בנוסף ליתרונותיהם האסתטיים, הם מספקים הגנה מפני מזג האוויר ועמידים לזמן רב. רעפים לגגות נמצאים בשימוש כבר מאות שנים בכל רחבי העולם. רעפים של בניינים עתיקים משתמרים לזמן רב מאוד. בעזרת התקנה מקצועית נכונה, הם יכולים להחזיק מעמד לתקופה של 50-100 שנים, ואף יותר! לכן זה לא מפתיע, כי חברות רבות מציעות אחריות נדיבה בת 50 שנים .

רעפים, בניגוד לחומרים רבים אחרים, אינם נרקבים כאשר הם חשופים למזג אוויר גשום. הם מתאימים לכל תנאי אקלים ויכולים לספוג באומץ אף תנאי מזג אוויר קיצוניים כגון רוח חזקה ושלג סוחף. אמנם עלותם אינה זולה, אך מדובר בעלות משתלמת לטווח הארוך, מכיוון שהם מחזיקים לאורך זמן וגם ומעלים את ערכו של הבית.

באילו צורות וצבעים הם מגיעים ?

הרעפים השכיחים הם מעוגלים ואדומים, אך היום יש צבעים וצורות נוספות. אפשר להשיג בצבעי אדמה,לבן, סגול וכחול. מכל הצבעים האלו, הצבע הלבן נחשב לבחירה פרקטית במיוחד בארצנו, מפני שהוא מחזיר את האור. בימי הקיץ הרבים בהם השמש קופחת, רעפים לבנים מסייעים לצנן את הבית וכך אפשר לחסוך משמעותית בחשבון החשמל.

יתרון נוסף הוא, שהרעפים מסייעים לחסוך באנרגיהמחסן עצים לוי פרופיל. בזכות יכולתם התרמית לבודד חום, הם יכולים להפחית בעלויות מיזוג האוויר במדינות חמות כשלנו. הם גם מסייעים לזרימת אוויר חופשית ונעימה יותר. גם במדינות קרות הם שימושיים מאוד, מכיוון שהם מונעים הצטברות קרח. רעפים בצבעים בהירים ובפרט לבן הוכחו כמקררים את הבית משמעותית, מכיוון שהם מונעים מהחום הקיצי לחדור הביתה.

האם כל המבנים יכולים לתמוך במשקלם של רעפים ?

אנשים רבים מתלבטים אם הבית יכול להחזיק את משקלם של הרעפים. רוב הבניינים המודרניים המיועדים למסחר/עסקים יכולים לשאת עליהם התקנה של רעפים. בנוסף, ישנן חברות המציעות התקנה של רעפים קלי-משקל. התקנה זו מיועדת עבור שיפוץ גג קיים, במקרים שלא רוצים להכביד עוד על הבניין.

האם יש צורך בהתקנה מקצועית של רעפים ?

 הם בחירה קבועה לבית. לרוב הם יאריכו ימים אף יותר מהמבנה עצמו. כדי להבטיח את אריכות ימיהם, כדאי שיתקין אותם איש מקצוע מנוסה. ישנם צעדים רבים הכרוכים בתהליך ההתקנה. אם ברצונכם להתקינם בעצמכם, היום קיימים מדריכים רבים ברשת אשר יסייעו לכם.

האם הם מיוצרים מחומרים ידידותיים לסביבה ?

מאחר והינם מיוצרים לרוב מחמר או בטון, הם ידידותיים לסביבה. מדובר בחומר שאינו מדלל את משאבי הטבע. הם גם מיוצרים בתהליך שאינו מערב חמרים כימיים. אפשר למחזר  מישנים לחדשים או למוצרים אחרים.

האם הם מצריכים תחזוקה רבה ?

הם מצריכים מעט מאוד טיפול. במידה ומדובר באקלים בעייתי, הם יצריכו טיפול תקופתי.