פרגולות

פרגולות גן ויופי

פרגולות גן ויופיפרגולות מעץ – חלק בלתי נפרד מכל גינה בישראל

פרגולות מעץ משמשות למטרות הצללה מהשמש הקופחת של ארצנו. האביב מתקרב ובא וזו הזדמנות מצוינת לשקול להוסיף פרגולה לגינה.ישראל בורכה בימי שמש רבים ובשמיים תכולים, כך שגם בתים פרטיים וגם בתי עסק רבים רוכשים פרגולה. הפרגולה מגינה על מי שיושב בגינה מפני השמש הקופחת, מפני רוח וגשם ומעניקה לגינה יופי ואלגנטיות.

פרגולות גן ויופי שעשויות מעץ ניתן לעצב במגוון סגנונות. מכיוון שמדובר בחומר נוח ומהנה לעבודה, הוא כחומר ביד היוצר. היום כל אחד יכול למצוא את הפרגולה המושלמת עבורו. פרגולות עץ הן פופולאריות במיוחד, הן מעניקות תחושה חמימה, יוקרתית וביתית לגינה/ למרפסת ומשתלבות בהרמוניה בסביבה הירוקה. היום ניתן לשלב גם תאורה בפרגולה וכך ליהנות מאור נעים בשעות הלילה.

פרגולות גן ויופי קטנות וגדולות

פרגולות גן ויופי מגיעות במגוון גדלים. היתרון של פרגולה גדולה הוא, שהיא מעניקה צל לשטח רב יותר. מאידך, היא גם עשויה להחשיך מידי את הגינה. כמובן שקונסטרוקציה של פרגולה גדולה היא יותר מורכבת מכיוון שהיא זקוקה ליותר תמיכה. פרגולה גדולה גם תצריך יותר חומר גלם ותעלה יותר.

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים פרגולות מעץ

חשוב לבדוק לאיזו מטרה הפרגולה אמורה לשמש – להצללה והגנה מהשמש החזקה או לימי גשם ורוח סגריריים וקרים? כמו כן, בדקו היטב את כיווני האוויר. במידה והפרגולה תמוקם בכיוון מזרח, בשעות הבוקר הגינה תהיה מוארת ומלאת שמש. במידה ותחליטו למקם את הפרגולה מערבה, הגינה תהיה שטופת שמש בשעות הערב. חשוב להקדיש מחשבה גם לגובהה של הפרגולה. פרגולות גבוהה נהנית מזרימת אוויר טובה יותר.

עניין התקציב הוא חשוב ביותר: כאשר אתם מתעניינים ברכישת פרגולות, חשוב לבדוק היטב מהו התקציב שלכם. גם בחירת החומרים תשפיע על עלות הפרגולה. שאלו מראש את עלות ההתקנה, שכן היא מייקרת משמעותית את הרכישה.

בנוסף, חשוב לבדוק במועצה המקומית שלכם או בעירייה את ההיתרים הנדרשים. פרגולות כפופות לחוקי התכנון והבנייה וחייבות לקבל היתר בינוי מהרשות המקומית. לכן, ברור שבניה ללא היתר הינה עבירה על החוק והאחראיים לה עלולים להיתבע ולשאת בקנסות כבדים.

מה חשוב לדעת במידה והחלטתם לבנות את הפרגולה בעצמכם ?

אם תייצרו את הפרגולה ותתקינו אותה בעצמכם תחסכו המון כסף. עם זאת, כדאי להקפיד על הדברים הבאים:
כדאי להזמין עצים איכותיים שעברו אימפרגנציה, שמוגנים היטב בפני מזיקים, לחות ורטיבות. חשוב להקדיש מחשבה על גוון העץ המבוקש ולצבוע את העצים בצבע המתאים.

עליכם לבוא עם המידות הבאות למחסן עצים: רוחב הפרגולה המבוקשת, גובהה, עומקה, שיפועה וקירוי. כמובן שמלבד העצים הנדרשים, עליכם לדאוג שיהיו לכם כל האביזרים הנדרשים, כגון ברגים שונים, דיבלים, פרזול וכו'.

אילו סוגי עצים משמשים עבור פרגולות גן ויופי ?


העצים המשמשים עבור פרגולות גן ויופי הם עץ גושני ועץ אורן, כאשר העץ הגושני נחשב ליקר יותר.

ומה לגבי חיפוי הפרגולה?

היום ניתן לרכוש רעפים מפלדה, בכל גוון ובכל צבע לפי דרישתכם.