פרגולות

דקים

דקים

דקים – לוי פרופילי עץ

דקים חזרה לטבע 

דקים הם משטחי עץ מעובד, המונחים בדרך כלל בחצרות של בתים. עקב המחיר גבוה יחסית של הדק, נהוג להניחו בחצר בשטח קטן יחסית, כאשר בשאר שטח החצר אפשר לעשות מסלעות, דשא, עצים ופרחים.

בשנים האחרונות, דקים כובשים את עולם ריצוף הגינות. יופיים וקסמם, השתלבותם ההרמונית במרפסת או בגינה עם הצמחייה והעצים, שבו את ליבם את המוני אנשים, בעלי עסקים, אדריכלים ומעצבים. דקים פופולאריים היום במיוחד לאור האופנה של "חזרה אל הטבע", לחומרים טבעיים,
פשוטים ונעימים. חומרים "קרים" כגון בטון או אבן נדחקים לאט לאט הצידה ומפנים את מקומם לדקים, היפים לאין שעור. בכוחם של דקים לשדרג כל גינה אפרורית לגינה עכשווית, מודרנית וחמימה. היתרון העצום שלהם הוא גם הוורסטיליות שלהם – ניתן לצבעם במבחר רחב של צבעים. הם מגיעים במבחר מסחרר של סגנונות ואפשר להתאימם לכל מקום.

עבור מה משמשים דקים ?

 מושלמים עבור מרפסות נאות, גינות מטופחות, ריצוף מסביב לבריכה, מדרגות לג'קוזי, אדניות הפזורות מסביב לחצר, שבילים נאים ועוד. הם מתאימים לכל מקום והופכים אותו לפנינת חן. בנוסף,  משמשים לא רק עבור בתים פרטיים אלא גם למרכזי בריאות וספא, גני אירועים, בתי קפה ועוד…דקים הם נוחים ומהירים מאוד להתקנה.

מאילו עצים מייצרים דקים ?

הם מיוצרים ממבחר עצים, כאשר חלקם נחשבים לטובים ואיכותיים יותר מאחרים. יש מגוון רחב של דקים, החל מהזול ביותר בעץ מאיכות נמוכה וכלה בעץ באיכות גבוהה, שמונח על מצע חזק ומפולס.

חשוב לבחור את העץ לפי המסגרת התקציבית, הצרכים, התנאים בשטח והמטרות העיצוביות.
העצים הפופולאריים המשמשים לדק הם:
איפאה – מקורו של דק מאיפאה הוא בעץ מדרום אמריקה. הוא עמיד מאוד בשמש הישראלית ואינו נשחק במהירות. הוא מגיע בצבע חום כהה.

אורן – עץ זה משמש היום עבור דקים רבים. הוא נחשב לחומר נוח מאוד לעבודה וידידותי גם למתקינים שאינם מקצוענים. צבעו של עץ רך זה הוא בהיר ומקורו מכמה אזורים בעולם. איכותו משתנה. אפשר לצבעו במבחר צבעים. דק אורן משתלב בהרמוניה רבה בכל מקום שבו הוא נמצא.

דק אירוקו – מדובר בעץ איכותי הגדל באפריקה. הוא נוח יותר לעבודה וגמיש יותר מדק איפאה. הוא עמיד בקיץ הישראלי הכבד ואינו נשחק במהירות.

טיק אירופאי – עץ המגיע אלינו ממזרח אירופה. צבעיו וגווניו הם רבים. הוא עמיד מאוד ומתאפיין בצפיפות ובדחיסות רבה.

דק טיק בורמזי – מקורו של עץ זה הוא בבורמה. איכותו נודעת בעולם כולו. הוא מושלם עבור נמלים ומעגנים. הוא חסין בפני מזיקים ועמיד מאוד במזג אוויר בעייתי.

טיפ חשוב לסיום 

לפני שאתם סוגרים עם חברה, חשוב לבדוק היטב את ניסיונו של המתקין. מתקין מנוסה ומיומן ידאג לחומרי גלם איכותיים, שיחזיקו מעמד לזמן רב, במיוחד לאור העובדה שבארצנו יש אקלים בעייתי ושוחק.