כללי

מחסן עצים רחובות

מחסן עצים – טיפול בעץ

עץ הוא חומר שאהוב מאוד על כולם בשל יופיו הטבעי, אך הוא חשוף מאוד לנזקי הטבע. אם ברצונכם ליצור במו ידיכם פרגולה, בית מעץ, דק, גדר, ספסל לגינה וכו',

מה תוכלו לעשות כדי להבטיח כי הפריטים שתייצרו יחזיקו מעמד ולא יתקלפו לאחר שנה?

חבל שתטרחו, תקדישו זמן ותייצרו פריט עץ מקסים ואחרי תקופה קצרה הוא יתבלה ויאבד את יופיו. לא קל להחליף פרגולה, דק או גדר והדבר כרוך בלא מעט כאבי ראש. לכן כדאי לתכנן מראש ולנסות ולשמור על מה שיצרתם באהבה רבה כל כך.

טיפול מונע וגם טיפול מתחזק חשובים מאוד.

מחסן עצים רחובות  למה כדאי?

קודם כל, בשלב רכישת החומרים, עליכם לפנות אל מחסן עצים רחובות  מצוין. מאחר וכל פריטי העץ בארצנו חשופים לחום רב, לשמש קופחת, ללחות ולרטיבות וריקבון, חשוב לבחור מחסן עצים אשר מחזיק עצים איכותיים, ששומרו ונאטמו בתהליכים מיוחדים.

עץ אשר עבר תהליך שימור איכותי יאריך ימים. אך גם התהליך שעברו העצים בתוך מחסן עצים רחובות , אינו מונע את שחיקתם. כדאי לעשות טיפול מונע אחת לשנה.

מה הנזקים העלולים להיווצר במוצרי עץ?

הגורמים הפוגעים בעץ הם מרובים: חום השמש, סדקים ופיצוצים, חורים בעץ. הנה מספר דרכים לטפל בהם:

חום השמש והקרינה – רוב החומרים שמורחים על העץ מיועדים להגנה מפני נזקי השמש. הם ממלאים את הנקבוביות של העץ בהדרגה. חומרים אלו מיועדים למריחה על פרויקט שזה עתה סיימתם.

ישנם חומרים נוספים אשר יש להשתמש בהם אחת לחצי שנה או שנה, בהתאם להוראות היצרן.

סדקים ופיצוצים – כאשר המוצר שלכם נסדק ומתחיל לאבד את היופי, אפשר לרכוש ב- מחסן עצים  רחובות חומרים לשיוף מילוי וצביעה בגוון הרצוי.

כך תוכלו להשיב את יופיו ולמנוע את הסדיקה. השיוף עצמו צריך להיות אחיד ורציני, כדי למנוע מצב של חוסר אחידות בין גוונים.

אינכם חייבים להשתמש בצבע. אפשר להשאיר את העץ בגוונו הטבעי. אם העץ עבר שימור בתוך מחסן עצים, הצבע בהחלט מיותר. כל זאת בהנחה, שהעץ אינו נמצא בתהליך של ריקבון.

חורים בעץ – מה עושים כאשר העץ מתחיל לפתח חורים מסתוריים ?

  ישנם חומרים מיוחדים האוטמים את החורים האלו ומונעים את התפשטותם.

הסיבה להופעתם היא בדרך כלל תולעי עץ או טרמיטים, אך ישנם במקרים נדירים יותר גם סוגים שונים של פטריות היכולות לפגוע בעץ, במידה והוא לא עבר טיפול כראוי.

במסגרת הטיפול שייפו בעדינות את העץ ומרחו אותו בחומר מגן. תוכלו להשתמש בחומרים המבוססים על שמנים או מים.

חשוב להתייעץ עם מחסן עצים ולבחור חומרים, שמתייבשים במהירות ונוחים לשימוש (קלים למריחה). השימוש בשמנים על בסיס מים אשר מתייבשים מהר מומלץ מאוד, אם כי המחיר שלהם גבוה.בחרו בחומר עם מרכיבי אימפרגנציה, שמגן גם מנזקי קרינה.

את החומר תוכלו למרוח באמצעות מברשת, ספריי, רולר וכו'. כדאי למרוח את החומרים האלו לפני שאתם מתחילים בתהליך העבודה.