דלתות פנים

צביעת דלתות פנים

דלתות פנים – צביעה

אין לשכוח כי כמות דלתות הפנים הנמצאת בבית עולה על כמות הדלתות החיצוניות ולכן נוצר לעיתים מצב שעלותן של סך דלתות הפנים על משקופיהן ופרזוליהן עולה אל מעבר לזו של דלת הכניסה ולכן ראויה לתשומת לב נאותה של המתכנן והמבצע.
בשוק קיימות היום דלתות שעברו צביעת דלתות פנים איכותית ומצופות בחומרים המונעים נזק עקב רטיבות ואפילו מרתיעים את המזיקים מלנגוס בדלתות. באפיון כללי ניתן לומר כי הצבעים האטומים על בסיס שמן טובים יותר למניעת נזקים ובעת ייצור הדלתות הם נמהלים בחומרי-מגן.

למעשה קיימות היום בשוק דלתות המגיעות עם אחריות מהחברה היצרנית ל 3-5 שנים נגד נזקי רטיבות ומזיקי-עץ.

מיהם האויבים של דלתות הפנים ?

לדלתות הפנים יש כמה אויבים עיקריים. הראשון – רטיבות. בדלתות פנים סכנת הרטיבות נשקפת בכל דירה בה הריצוף נשטף במים. האויב השני של הדלתות הינם מזיקי העץ.

אותם מזיקים החיים בכל בית ומחבלים ברהיטים, לא מתעלמים גם מהעץ שבדלתות הפנים ונהנים לכרסם אותו. אויב נוסף הינו חומרים כימיים (חומרי ניקוי הבית, חומרי ריסוס נגד חרקים). לכן הפכה צביעת דלתות פנים למרכיב חיוני בייצור הדלתות.

אז איך מתגוננים ?

הפתרון הוא פשוט: צביעת דלתות פנים בחומרי מגן השומרים ומגנים על הדלת לשנים רבות. מאחר והחלפה עתידית של הדלתות עקב נזק, מורכבת ומסובכת, והאופציה של צביעת דלתות פנים להגנתן אחרי ההתקנה ואחרי שנות שימוש אינה מומלצת, מומלץ לקנות דלתות פנים באיכות גבוהה אשר צופו בחומרי מגן נגד נזקי רטיבות ומזיקים.