פרגולות

פרגולות עץ גושני

פרגולות עץ גושני- העץ כחומר גלם

פרגולות עץ גושני הינן אחד השימושים השכיחים לעץ. העץ מהווה חומר גלם מזה שנים רבות לצרכים שונים של האדם. העץ משמש לבניית מבנים וחפצים שונים, מתן פירות ואף לנוי.

ישנם סוגי עץ שונים, כאשר כל סוג עץ מתאפיין בתכונות הייחודיות לו. כך לדוגמא, ניתן למצוא עצים שונים המשמשים לאותה מטרה. ישנם עצי פרי שונים, כמו כן, ישנם סוגי עצים שונים המשמשים כחומר גלם בענף הבניה והתעשייה.

העצים השונים בענף הבניה והתעשייה, לרוב בעלי איכויות שונות, ישנם עצים מאסיביים יותר ופחות, עצים המשמשים לבניית רהיטים ואחרים המשמשים לבניית פרגולות. דוגמא לעץ המשמש לבניית פרגולות הינו עץ גושני.

עץ זה הוא עץ מאסיבי והוא מתפלג לסוגיו השונים, בהתאם למשפחה אליה מסווג. בארץ נפוץ עץ גושני השייך ל- משפחת המחטניים.

פרגולות עץ גושני- מאפייני העץ הגושני


היתרון בבניית פרגולות עץ גושני, נעוץ בעובדה כי סוג זה מקנה לפרגולה מראה מאסיבי ובעל נפח. עם זאת, המראה החזותי של העץ הגושני אינו מעיד על איכותו וחסינותו, איפכא מסתברא.

יש קורות שאין ביכולתן לשאת את משקלן. על כן, בתהליך רכישת הקורות, חשוב  מאוד לרכוש קורות שאינן בעלות סדקים עמוקים מידי. כאשר סדקים שטחיים יחסית, לא משפיעים יתר על המידה, אם בכלל, על חסינות הקורה.

ניתן לרכוש קורות עץ גושני במחסני עצים שונים. כאשר עובי הקורה, ישתנה ממחסן למחסן. על כן, חשוב לברר פרטים רלוונטיים וחשובים באמצעות שיחת טלפון, טרם ההגעה בפועל למחסן העצים, לשם הרכישה.