פרגולות

פרגולות תלויות

פרגולות מנעימות –פרגולות תלויות

גינה או חצר משדרגים כל בית. מה חבל, כאשר הם לא באים לידי שימוש עקב הגשמים או מפני השמש הקופחת. פרגולות הינן פתרון מצויין להצללה ולהגנה מפגעי מזג האוויר, וגורמות לשהות בחוץ להיות נעימה ואטרקטיבית יותר.

פרגולות יכולות להיות עשויות ממגוון חומרים: עץ, בד, אלומיניום, או משילוב כמה חומרים. ישנן פרגולות רשתות, ופרגולות סרגלי הצלה; פרגולות המספקות הצללה בלבד, וכאלו האוטמות לחלוטין את השטח מפני הגשם והרוחות; פרגולות הנפתחות ונסגרות ידנית ופרגולות חשמליות; פרגולות תלויות או כאלו הנשענות על עמודי תמיכה; ועוד. הפרגולות מגיעות במבחר עיצובים וסגנונות.

פרגולות ללא עמודים – פרגולות תלויות

פרגולות תלויות הנן פרגולות שלא נשענות על עמודי תמיכה, בדומה לסוככים. הפרגולות לרוב תלויות באמצעות כבלי פלדה או ברזל המקובעים בקיר בטון. בצורה זו, יתרונות הפרגולה קיימים, ללא פגיעה במרחב ובשטח המיועד לישיבה ולמשחקים. בנוסף, הריצוף אינו נפגע, והפרגולה משווה לגינה או לחצר עיצוב אסתטי יוקרתי.

ישנן פרגולות הניתנות להתקנה ולבנייה עצמית. את ההדרכה לכך ניתן לקבל, בין השאר, מאנשי המקצוע המספקים ייעוץ ללקוחות מחסני עצים. עם זאת, מומלץ שלא להתקין לבד פרגולה תלויה. תכנון פרגולות עץ תלויות הינו מהמסובכים ביותר, ולכן כדאי להסתייע באיש מקצוע מיומן ואמין, שיעשה זאת בקלות.

פרגולות אלומיניום תלויות מתאימות ביותר לברכות, לאזורים המרוצפים בדקים, ועוד. פרגולות עץ תלויות לא מתאימות לכל מקום, ועל כך כדאי להתייעץ עם איש מקצוע.

חשוב גם לזכור, כי לעיתים עיריות רבות מוצאות מסיבה כזו או אחרת סגירתן של פרגולות כתוספות בנייה. לכן, חשוב לישר קו אל מול העירייה בטרם מתחיליפ בשדרוג. עד אשר יעבור החוק המוצע בימים אלו בנושא, חשוב לעבוד במקביל ולצד פקחי העירייה, ולא מולם. כך, תוכלו בראש שקט לשדרג את ביתכם, ולא תצטרכו לפרק את הפרגולות. אגב, הדבר נכון גם כאשר מדובר בפרגולות תלויות, אין לדעת מהיכן תבוא צרה.